2009-05-04

Egypten -Dag 1

Kommit fram smärtfritt till Nuweiba. Träffade på norrländska kvinnan Tarja som bodde på Jumbohostel också och som bott många år i främst Dahab som ringde en kompis som hämtade och körde runt Sharm på sight seeing innan buss mot Dahab och sen till Nuweiba gick. Fachinerande äventyr hon vart med om som iinte hinner skrivas ner här. Bla jobbiga trafikolyckor, strul med egyptiska myndigher, och nån maffiatyp som huggit huvuden av hennes hästar i DAhab för få hennes verksamhet att flytta...
Köpte en Blåvitt-palestinasjal för 30 pund på marknaden i old sharm. Vet jag borde prutat men orkar inte ännu riktigt och det är ju faktiskt billigt. Sen åt vi 4 falaflar, en paj och två dricker för 15 pund. Helt himla ok pris. 1 pund = 1,5kr

typ 35 gradervarm men var disigt och sjukt kvavt. Nuweiba är skitlitet och inga taxischafförer men blev ändå lurar åka med en snubbe som "visste" ett bra ställe. Jag bad honom bara köra mig norrut till miniorten Tarabin men han körde 2mil norrut till ett dyrt ställe så jag tvingade hans bror köra mig till stället "soft beach" där jag nu fick en basic hydda med madrass för 30 pund inkl frukost 2m från stranden. Är nog skitfint här med berg i bakgrunden och korallrev precis utanför stranden precis som i Dahab. Ska definitivt bad och sola lite innan färjan går imorgon. Kanske tom ta en morgonjogg för börja komma igång.

Fanns trådlöst nät här så försökte precis se Elfsborg-blåvitt men uppkopplingen är för kass och blåvitt var iofs inte fräcka heller så skönt slipa se torskmatchen.

Sovdags nu. Var nog en vecka sen jag sov mer än 5timmar en natt...

Nu duggregnar det faktsikt brunt regn och ser blixtar i horisonten över havet som elin aknske också ser från Aqaba.

Blir grymt kul möta upp elin imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar