2009-01-26

När en ung vän går bort...

Nu är Partillo och Monica hemma. De verkar kommit vidare från de första dagarnas panikchockperiod. Mycket möjligt inga tårar finns kvar. Med Partillo hemma igen förstår jag kanske på riktigt att Erik är borta från denna världen. Samtidigt känns det som han fortfarande är kvar i Thailand men att han bara aldrig kommer komma tillbaka. Så oerhört overkligt.
Tänker tillbaka till kvällen när jag satt och ringde runt sådär 40 pers och inledde med "Hej... Erik är död". Blev jag starkare av det? Det bjöd definitivt på en extrem erfarenhet. Har fått jättemånga fina samtal och meddelanden från olika människor om att jag är så stark och de är imponerade att jag verkar klara mig så bra. Det känns tyvärr som att jag faktiskt är sådär "stark" samtidigt som det inte heller känns som en jättebra egenskap. Men det kanske var för denna och liknande stunder som jag har en uppgift i livet. Jag kanske ska byta jobb? Jag kanske skall bli psykolog eller FN-arbetare. Det här med jobba med arrangemang, artister, musik kanske inte är så viktigt. Eller så kanske det är precis det jag skall fortsätta med!

Just nu rullar ironiskt nog "Det ordnar sig" med Timbuktu i soundsystemet här hemma. "Det löser sig... Det kommer fixa sig till slut, det gör det alltid". Den fina låten sammanfattar verkligen mitt levnadsmotto. Mitt liv har ändå på något vis bara rullat på och saker och ting fallit på plats löjligt bra genom hela livet för mig hittills. Syster Elin och jag pratade om att vi syskon Bengtsson levat innanför en glasbubbla som skyddat och bevarat oss från hemskheter, död och annat som inte behöver vara riktigt så otrevligt men ändå.
Man kanske trots allt ändå ska börja livet ännu mer som denna dagen är den sista. Varför ska man ha massa pengar på banken nu och förmodligen ännu mer när man dör när man kanske är 90år om 60år? Erik vågade säga upp sig och följde sitt hjärta och reste till Asien. Extremt olyckliga indicier eller bara ren otur ledde till att Erik är borta. Änglavakten fanns inte där. Varför han? Vid masssvis av andra svårare olyckor och krascher så klarar sig folk men nu hände detta just då, där och Erik är borta. Han kommer alltid vara en 26år ung kille. Man kan faktiskt inte bli ledsen när man tänker på Erik. Han är så otroligt levande när man ser honom i full fart framför sig.

1 kommentar:

  1. Fint Gillis. Jag kanske inte har tackat dej nog för din hjälp och styrka genom detta...
    /från Partillo

    SvaraRadera